Colca Canyon! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu Colca Canyon! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu

Colca Canyon!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

28 April 2011 | Peru, Arequipa

HOLAA!

Zaterdagochtend: 7.30 uur klaar staan voor de Agency Colca Trek. Daar zou een bus ons op komen halen voor naar de Colca Canyon. Een halfuurtje vertraging, maar dat bederft de pret natuurlijk niet! We hadden op de rand van Arequipa een stop bij een klein winkeltje voor Colca bladeren om te nemen voor we naar de hoogte gingen. We hadden daar niet echt interesse voor, meer voor Redbull want we lagen alle twee te knikkebollen.. Hahahhaha.

Nou gauw door met de bus en dan begint het fantastische vakantiegevoel je te kriebelen. Het prachtige uitzicht, 4 of 5 vulkanen, de woestijn en bergen echt fantastisch! Maar dat is nog niets met wat volgde. Terwijl we in de bus zaten en na twee stops voor het prachtige uitzicht kwamen er groepen wilde Vicuñas voorbij rennen. In Peru heb je 4 soorten “kameelachtige” de Llama, de Alpaca, de Vicuña en nog een. Echt zo fantastisch die beesten. We kwamen in een Zona de Vicuñas terecht waar echt hele kuddes voorbij kwamen en zelfs de weg overstaken! Na deze zone kwamen we in een soort vallei met allemaal wilde Llama's dat was ook echt fantastisch! En daarna vervolgde we onze weg richting het dorpje Chivay, dit is de grootste dorp in de Colca Canyon/ Colca Valley. Daar aangekomen werden we verwend met een veels te lekker buffetlunch. En raakten we al aan de praat met de eerste medereizigers. Een vrouw van the USA en een volwassen stel uit Lima. Echt super leuk om zo een beetje te socializen met je medereizigers!

Na de lunch gauw naar het hostel om spullen te dumpen in onze kamer en op weg naar de bus. In de bus aangekomen was er een kleine crisis want een van de gasten, de vrouw uit de USA had nog geen hotel.. Iets was misgegaan, dus Irena onze super toffe gids zat helemaal in de stress. Dus ik greep mn kans en pakte de microfoon en begon de mensen in de bus een lesje Nederlands te geven! Was echt hilarisch! Ook nog een liedje gezongen (boven op de berg, stond een stier, die dronk geen melk, maar Heineken bier! & van je hela hela hela ho lala HE!!) CRAZY TIME WITH MIES! Met de bus bij een ander dorpje aangekomen uitstappen en beginnen aan een wandeling van ongeveer een uur. Het was echt geweldig! Prachtige zonsondergang achter de bergen, vervolgens stuk gelegen om Lisa die erachter kwam dat ze een knalrode trui aanhad terwijl er een aantal stieren aankwamen. En gelachen om een lama die ergens op een veldje stond, want ik dacht wel even gauw met m op de foto te gaan, maar is toch best eng als je ziet dat ie zich klaar maakt om te spugen.. Na deze vette ontdekking kwamen meer mensen om met de lama op de foto te gaan en toen we allemaal weg liepen op een jong stelletje na zagen we dat op het moment dat zij met de lama op de foto ging de lama de lucht in spuugde dus was echt lachen!

Weer aangekomen bij de bus en gauw naar het hostel waar we 10 minuten kregen om ons op te tutten ofzo. Nou had ik heel leuk gezegd dat ik meer tijd nodig had want ik moest omkleden en haar doen etc. Maar ik had helemaal geen andere kleding mee dus met 10 minuten stonden Lisa en ik als eerste beneden te wachten op de rest! Het restaurant was gewoon van een kaart met traditionele live muziek en dansen. Zo werd ons van te voren verteld dat er een dans is met de naam Malaria en dat je daarbij je hele lichaam moet shaken. In de bus had ik al met een Franse vrouw afgesproken dat ik wel zou gaan dansen, dus toen zij bij het eerste dansje (nog niet de Malaria) van der stoel werd gepakt vertelde ze de danser dat hij mij de volgende ronde moest komen halen. Nou mooi niet dacht ik! Maar helaas bij de 4e dans, toen ik net naar het toilet wilde lopen, vroeg Irena waar ik heen ging en dat ik echt niet weg kon want nu kwam de Malaria dans en die moest ik zien. Het idee van de dans is als volgt, een vrouw geeft een man een appel die giftig is. Hij valt op de grond wordt ziek en begint dus te trillen. Zij 'slaat' met een touw de ziekte weer uit hem en vervolgens draait het verhaal zich om. En jawel toen kwam ie naar mij en mocht ik gezellig meedoen! Nou echt lachen! Eerst moest ik met hem dansen, vervolgens op de grond liggen, helemaal trillen en me laten slaan door zijn touw. Vervolgens weer opstaan en met een dik voorgerecht in mn maag werd ik zo op zn schouder gegooid en rond getold. Echt een van de lachwekkendste dansen ooit!

Na een super leuke en relaxte avond was het tijd om een beetje op tijd te gaan slapen, helaas ging dat niet echt voor Lisa en mij. We zijn niet echt gewend om al om half 10 naar onze kamer te gaan. Dus maar even gekletst en toen gaan slapen, want de wekker ging weer om 4.45!

Zondag 4:45 uur. Mijn hoop op een warme douch werd vrij snel verpest door de ijskoude stralen die uit dat ding kwamen. En wat een hel kan het zijn als je opstaat in een ijskoude kamer, naar een ijskoude badkamer moet en vervolgens een ijskoude douch moet nemen.. BRRR. Om 5:20 moesten we buiten staan want er stond een tripje naar de Hotsprings gepland! & Hot waren ze zeker, wat heerlijk! Er was een binnen bad van wel 38* Celsius en een buiten bad met 45* Celsius. Nou moet je je voorstellen dat het daar ongeveer 5* Celsius is rond die tijd. En dat je dus aan komt in je dikke trui en het nog koud hebt, maar toch je bikini aan moet doen en gauw naar het bad moet lopen. Ookal is het binnen! Maar wat heerlijk is dat! Wat ontspannen! Het zwembad was eigenlijk alleen maar gevuld met de plaatselijke bevolking en wij waren met ongeveer 12 man de enige toeristen. Tussendoor even in mn bikini en met mn handdoek naar het buitenbad gelopen en zelfs dat was lekker. Je lichaam is zo opgewarmd door het water dat je de kou niet eens meer voelt! Gauw met Sofia, een meisje van Ibiza, een foto gemaakt in het buitenbad en toen gaan douchen. Het was alweer tijd om terug naar het hotel te gaan om een ontbijt te hebben en ons samen te voegen met de rest van de groep die lekker had kunnen doorslapen!

Na gauw wat te hebben gegeten was het tijd voor het tripje waar het eigenlijk een soort van om draait. Namelijk naar de Condor Viewpoint! We gingen Condors kijken! Met de bus voor 1.5 uur onderweg, door de bergen over een heerlijke hobbelweg, keken we uit over de Colca Valley. Een vallei die heel mooi groen is, echt prachtige uitzichten hadden we daar. Maar goed de Condor, de Condor is een vogel met een spanwijdte van 3 meter. Ze eten alleen dode dieren en vliegen 70 km per uur. De kinderen zijn bruin, de ouders zijn hetzelfde alleen het mannetje heeft een ding op zn hoofd net als een haan. Het staat bekend dat je heel veel geluk moet hebben om de Condor te zien en dat je je er dus eigenlijk niet te veel op moet verheugen. Maar goed nieuws, want bij onze plek waren er wel 8! Het was echt geweldig en sommige maakten ook mooie vluchten langs het publiek en dan zie je ineens hoe groot die beesten zijn! Na dit fantastische uurtje, met mooie vogels en een heerlijk zonnetje moesten we weer terug met de bus richting Chivay. Onderweg nog een paar keer gestopt om te genieten van het prachtige uitzicht en natuurlijk een slimme zet namelijk bij de verkopers van souvenirs. Daar ook nog even de cactusvrucht gegeten, het lijkt een beetje op kiwi maar dan heel zuur, echt lekker verfrissend!

Tot slot nog even een heerlijke lunch bij een buffetrestaurant. Gezellig met de leukste mensen van de reis. Als afsluiting ook nog even een groepsfoto gemaakt. Hierna hadden we nog 10 minuten om over de Plaza de Armas van Chivay rond te lopen en daarna was het toch echt wel weer tijd om naar Arequipa te rijden. Kort gezegd was het echt een fantastische trip, het had alles: heel veel lachen, heel veel zien, vooral de dieren en het uitzicht, maar ook het eten en de muziek met het dansen echt SUPER! Een reisje om nooit meer te vergeten!

Amoree!

• 28 April 2011 - 14:46

Shenifa:

Wat een avontuur allemaal!!! Je hebt het echt naar je zin!!! Geniet maar lekker!! Hotsprings lijkt mij ook wat. Zo'n lekkere bad. Spreek je gauw!!!
    xxx

• 28 April 2011 - 14:47

Tessa:

Hahaha.. heet dat niet anders? " Met touwen slaan en shaken?" haha!!
    Jeetje wat vet dat jullie die vogels ook hebben gezien!! Ik heb nog nooit van al die dierennamen gehoord joh!
    Jaja en nog echt even een fragmentje Crazy Mies erdoorheen;) haha geweldig...
    Je eet wel wat af hé! Hihi leuk hoor dat je al die aparte dingen eet!

Veel plezier nog... Xx. & knuffel

• 28 April 2011 - 15:28

Yvonne:

TOP, TOP, TOP.
    Helemaal te gek wat een geweldige excursie en prachtige foto's
    Groetjes x

• 29 April 2011 - 08:03

Rob&Yvonne:

Wat een geweldige ervaring weer!!!Meissie helemaal top mare....hoop je toch snel op t bootje mee te kunnen nemen en alles van je te horen!!!Dikke kuzzzzzzzzzzjes!!!van ons!!

• 29 April 2011 - 19:26

Frans :

wat een geweldige foto's weer en wat een leuke dieren die lama's.
    geniet er nog maar fijn van meisje,

Frans

• 04 Mei 2011 - 17:14

Esther Somers:

Ik neem aan dat jij alle goede tips voor mij verzamelt? Dan weet ik waar ik heen moet deze zomer.
    Wat een gave trip heb je gemaakt daar!