Stagebezoek van Marjolein! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu Stagebezoek van Marjolein! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu

Stagebezoek van Marjolein!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

25 April 2011 | Peru, Arequipa

Holaaa a todos!

Ik heb echt een super geweldige top week achter de rug! Ik weet haast niet waar ik zou moeten beginnen met vertellen..

Maandag kwam Marjolein natuurlijk aan. Stonden we dan bij de uitgang te wachten met een helemaal zelfgemaakt bordje: MARJOLEIN RIETVELD. Het was zo speciaal om iemand van thuis op te halen bij het vliegveld in een stad aan de andere kant van de wereld. Met het gevoel alsof je daar vandaan komt. Meteen door naar het hotel van Marjolein, daar haar koffer even lekker leeggehaald. Jawel: 4 pakken stroopwafels en 6 pakken schoolkrijt! & het leukste: een hele lieve brief en ketting van Tessa! Heerlijk uiteten, veels te veel besteld dus ongeveer 3 borden meegenomen om weg te geven aan arme mensen.

Dinsdag was een erg zware dag, veel lessen en heen en Marjolein natuurlijk de school laten zien. Ik begon om 7.30 met een Engelse les. Op dinsdag hebben ze altijd voorbereidingen voor the Cambridge exams en vandaag stond luisteren op de planning. Ik had 5e jaars van secondary en ze waren echt de braafste studenten die ik ooit heb gehad. Voor de rest van de dag nog muzieklessen en een andere Engelse les. Ook voorbereidingen voor the Cambridge exams. Dit keer spreken met 3e jaars. Echt top! 's Middags ons huis laten zien waar we verblijven en ondertussen een tas ingepakt die Marjolein met zich mee zou nemen (bedankt!). 's Avonds stond de Santa Catholina op de planning, maar die was gesloten dus gingen we na een beetje souvenirs kijken weer heerlijk eten bij het restaurantje On the Top!

Woensdag stond een half dagje op de planning. Ook weer beginnen met Engels en daarna over op muzieklessen. 's Middags onze spullen ingepakt en verhuisd naar een hostel want Ms Lydia is met Camille op vakantie dus het huis zou leeg zijn. Echt een heerlijk hostel gevonden. Met op het dak een terras met uitzicht over de stad. Eigenlijk zouden we 's middags met het Engelse team iets gaan eten voor de verjaardag van Maritza, maar ze waren te laat uit hun vergadering dus besloten we richting Marjolein te gaan omdat we om 4 uur een afspraak hadden bij die Nederlandse kliniek. Helaas ging dat niet door, want de eigenaresse was ziek. Dus met Marjolein op Plaza de Armas gezeten, RealPlaza laten zien & op weg naar een Cusco Coffee, want het was natuurlijk woensdag!
De rest van de avond hebben Lisa en ik doorgebracht op het terras met een heerlijk wijntje, want donderdag konden we lekker uitslapen.

Heel Peru was donderdag tot en met zondag vrij vanwege Semana Santa (heilige week). Voor ons stond raften op de Chilli river op de planning. Samen met Marjolein natuurlijk! Na een vertraging van 1 uur kwam er eindelijk iemand het hotel in wandelen voor de rafting & daar gingen we dan. In een heerlijke rammel bus op weg naar de Chilli river. Eerst nog even een stop om de aanhangwagen met 2 boten op te pikken. Een aanhangwagen met een platte band, jawel! Ik had hele andere verwachtingen, mijn planning was namelijk even lekker in mn korte broekje en in bikini die rivier op natuurlijk wel met zwemvest, maar ondertussen even lekker een kleurtje meepakken. Nou mooi niet dus, we kregen een wetsuit, een regenpak, waterschoenen en een helm op dus het leek wel een feestje voor 'slechts geklede astronauten ooit'. Wij met zn drieeen samen met Spencer uit Canada en Horatio de gids gingen als eerste te water. Vooraf nog even gauw een paar commando's, de meeste kenden we al van het raften in Majes, maar een nieuwe was IN the boat. Lias en ik keken elkaar aan met het idee van jaaa tuurlijk het word natuurlijk “zó wild!” Maar daar dachten we wel anders over tijdens het raften! De rivier had een lekkere stroming en gigantische rotsen midden in zo hier en daar. En het mooiste waren die momenten dat we op een rots bleven hangen, schuin naar beneden vanwege een watervalletje en dat Marjolein uit angst Spencer vast pakte en ondertussen der excuses bleef maken. En dat we dan met zn allen op moesten gaan staan om te springen, als een stelletje gekken! Echt fantastisch! Na het raften lekker naar het hostel om te douchen en gauw naar Marjolein toe. We besloten een lekkere cocktail te doen bij een restaurantje aan de Plaza de Armas, want dan konden we ondertussen kijken naar al die mensen die door de stad liepen vanwege Hemelvaart. De Peruanen waren bezig met hun toch van kerk naar kerk, nog geen een keer heb ik zoveel mensen gezien. Terwijl er al best wat mensen zijn in de avonden. Maar het hele centrum was ook afgezet zodat deze mensen gewoon konden lopen en op de straten stonden eetkraampjes. Na 3 keer om de rekening gevraagd te hebben besloot ene Maria dat we beter gewoon konden gaan als we nog op tijd naar Santa Catholina wilde. Dus we liepen, Maria rende, de straten over om zo snel mogelijk uit zicht te raken! Echt hilarisch! Helaas was Santa Catholina weer dicht dus gingen we op zoek naar een lekker luxe restaurantje om te genieten van een lekkere maaltijd op de kosten van de Pabo!

Vrijdag vroeg op zodat we dan eindelijk naar de Santa Catholina konden gaan, maar hij was nog steeds dicht. Dus gingen we naar een museum over lichamen die ze hebben gevonden bij de vulkanen door Peru en andere Zuid-Amerikaanse landen die ze voor de Inca tijd offerden na een natuurramp. Was erg Hiern hebben we lekker door de stad gelopen nog even gekeken voor souvenirs en toen was het alweer tijd om Marjolein naar het vliegveld te brengen. Dus daar ging Marjolein alweer.. Na een super vette maar erg kort weekje! Lisa en ik hebben de rest van de middag doorgebracht met even lekker hangen op de kamer in het hostel en op het terras zitten met een drankje en 's avonds zelf gekookt: half kant-en-klare pasta die niet lekker was en een heerlijke salade met avocado! Nog even gauw een tas ingepakt voor het weekend, want we gingen eindelijk naar Colca de Canyon!

Colca de Canyon volgt in volgende blog!

Amoreee!

• 25 April 2011 - 18:07

Yvonne:

Het is geweldig om het allemaal te lezen maar Ik kan bijna niet wachten om de verhalen te horen van je. Het klinkt allemaal zo te gek.
    Blijf lekker genieten.

knuffel van ons.

• 25 April 2011 - 18:37

Tessa:

Heey Mies,

Jeetje wat kan jij toch altijd verhalen tikken!! Zooó lief dat je mij in je verhaaltje hebt genoemd;)
    Diefje, gewoon weg lopen haha! Nee zou ik ook doen, lekker toch gratis?
    haha dat viel effe tegen helemaal ingepakt op z'n bootje...
    Eten ziet er ook lkkr uit zeg...
    Als ik dit allemaal lees ben ik extra blij dat ik ook op internationalisering ga, jeetje wat een ervaring! (Ookal is het een heel ander soort land) En je doet ook zoveel!!
    Ga je volgend jaar weer weg tijdens de minor? Voorkeursbrief voor stage moet volgende week al worden opgestuurd? Moet ik die ook voor jou inleveren??

Kus & Knuffel

• 25 April 2011 - 18:43

Tessa:

Wat vond Marjolein eigenlijk van je manier van les geven??

Xx.

• 25 April 2011 - 19:25

Ashley:

Aaaaah mies wat een heerlijk verhaaltje weer :)!
    leuk om je af en toe ook op msn te spreken :D
    nou wat ik al steeds zeg; geniet nog ff en tot snel xxx

• 26 April 2011 - 05:35

Rob&Yvonne:

Wat heerlijk om weer zo'n verhaal te mogen lezen van je!!
    Wil je nog wel terug naar Hollanda??!!
    Zo te lezen ben je al behoorlijk ingeburgerd daar en weet je hoe het één en ander werkt/gaat daar!!!Topwijf!!
    Dikke knuffels van ons 2!!

• 26 April 2011 - 09:27

Fleur:

Wat een super leuk verhaal weer, ik geniet elke keer weer :D
    Ik mis je wel man :(
    Geniet er nog maar even van en tot snel.
    Dikke kus xxxx

• 26 April 2011 - 19:54

Anna:

Ha ha ha
    Heel erg genoten van je verslag! oh die Maria! wat een 'naugthy professora!' Ik heb haar in Lima ontvangen dus ik weet dat ze het heel leuk het leuk heeft gehad en dat ze heel trots op jullie is.

• 29 April 2011 - 19:28

Frans :

een wat late reactie maar je verhalen blijven me boeien zeker op de manier zoals je schrijft krijg ik het gevoel dat we er zelf bij zijn,

frans