Punooooooo - Reisverslag uit Puno, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu Punooooooo - Reisverslag uit Puno, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu

Punooooooo

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

07 Mei 2011 | Peru, Puno

Olaaaaaalalala!

Even een verslagje over Puno. Puno staat met name bekend om zn Titicaca meer, waarop de preinca's en de inca's eilanden hebben gemaakt van riet. We kwamen donderdag middag aan na een reis van 5 uur met de bus. Bij aankomst op zoek naar het goedkoopste hostel. Van een paar Duitsers die we hadden leren kennen in Arequipa hoorden we over een best goed en goedkoop hostel. Dus toen zo een man van een reisorganisatie ons daar voor 40 dolar per nacht wilden hebben mooi even omgeluld naar 30 soles per nacht. Vervolgens de bus naar Cusco (30 soles!) en ook nog de trip naar het Titicaca meer op vrijdag voor minder!

Vrijdagochtend weer vroeg op om om 7 uur de bus naar het meer te hebben. Daar met zo'n 25 man de boot op en richting de Uros eilanden. Dit zijn dus de eilanden van riet waar de mensen op leven met echt alleen basics, nou ja dat was het tot een paar jaren terug. Want op sommige eilanden hebben ze tegenwoordig energie verwekking door middel van zonlicht en kunnen ze dus lampen aan doen en jaja TV KIJKEN! Echt een wonder! Vervolgens nog 2.5 uur langer op de boot naar Tanquila eiland. Dit is gewoon een echt eiland waar ook mensen wonen en dat was eigenlijk niet zo heel bijzonder, net alsof je hier over het platteland reist..

Bij aankomst in de haven rond 5 uur in de middag even lekker souvenirs gescoord bij een soort overdekt marktje. JAJA! Ik werd verschrikkelijk koopziek. Zag van alles en kreeg het voor elkaar om dingen voor weinig mee te nemen dus was helemaal blij na dit 'shop uurtje'! 's Avonds uiteten in een vrij luxe en erg lekker restaurant en zaterdag ochtend was ons Puno avontuur alweer afgelopen..

Amoreee!

• 08 Mei 2011 - 05:21

Yvonne:

Prachtig wat die handen kunnen maken daar sta je versteld van, die boten gewoon niet te geloven, goede reis en tot schrijfs.
    Knuffel

• 08 Mei 2011 - 20:52

Tessa:

Heey Mies,

Wat een mooie foto's heb je gemaakt;)
    Wat een bijzondere bootjes zijn dat, leuk dat je zulke dingen nog mee maakt op je terugreis..
    Ooit wil ik ook nog wel een x naar Peru, echt een bijzonder land;-)

Gelukkig ben je weer bijna thuis!!

Kus & Knuf van mij (L)

• 09 Mei 2011 - 16:45

Rob&Yvonne:

Kanjertje van ons!!!!hoeveel extra koffers moeten we sturen zodat je al die souveniers mee kan nemen??hihihihihi....erg leuk weer om te lezen moppie!!!
    Wij zijn ons aan t uitleven op de nieuwe o zo gaaaaaaaaaaffffffeeeee scooter!!!!
    Hihihihi....als je ons ziet op dat ding denk ik wel dat je zoiets hebt van ok.....wel 2 coole gekke mensen!!!hihihihih.....dikke knuf van die oudjes die maar niet oud willen worden

• 09 Mei 2011 - 18:22

Marianne:

Heee chickiee,

Mooie foto's & heb al je stories gelezen :)
    Echt leuk al die reisjes :p
    maak je wel wat mee ;)

nou geniet er nog ff van voordat je naar huis gaat :) laat me weten als je terug bent ;) dan moeten we echt weer even gaan skypen ;)

Kusjesss <3

• 12 Mei 2011 - 18:39

Frans :

hoi meisje,

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf die foto's
    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf die souvenirs

Extra koffers nodig voor al die extra souvenirs,

papa