Op stap met onze leenmoeder. =) - Reisverslag uit Lima, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu Op stap met onze leenmoeder. =) - Reisverslag uit Lima, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu

Op stap met onze leenmoeder. =)

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

23 Februari 2011 | Peru, Lima

Buenos días!

Gisterochtend na een lekker ontbijtje stond het strand en shoppen op het programma, maar door de bewolking besloten we eerst te gaan shoppen. Samen met onze leenmoeder Edith!

Zaten we dan in de taxi en Edith die aardig Spaans spreekt vertelde aan de taxichauffeur over haar dochters (wij dus). Echt super gezellig! Eerst naar een groot warenhuis, Ripley's, nog steeds zoeken voor slippers voor mij.. Maar het is onmogelijk om aan een maatje 39 te komen! De grootste maat is bijna overal 38 helaas =(. Toen trakteerde Edith ons op een lekker drankje op het terras en nam ons mee naar de Inca Plaza. Een plek die bijna elke grote stad heeft. Een overdekte markt met daar alle souvenirs van het land. Waar je als je het eerste winkeltje hebt gehad de rest eigenlijk ook wel hebt gezien. Maar het blijft natuurlijk leuk!

Edith kon eigenlijk niets meer kopen, we gingen officieel ook voor Lisa en mij zodat wij konden zien wat voor souvenirs we mee kunnen nemen op de terug weg. Edith vertrekt vandaag en haar koffer zat al vol en haar extra bijgekochte koffer ook. Toch eindigde we die middag met een volle tas gescoorde souvenirs van Edith. Na deze zware onderneming besloten we op een heerlijk terras te gaan lunchen met kip en friet (echt een giga bord!). Hier werden we voor het eerst geconfronteerd met de armoede van de stad. Een moeder met een baby kwam voor het raampje van het terras staan en beelde uit dat het kind honger was. Natuurlijk ga je niets geven maar nu is het toch even lastig om zo iemand weg te sturen. Edith vertelde dat zulke mensen ook wel eens gewoon kinderen lenen om er zielig uit te zien.

Na de lunch besloten we naar het hostel terug te gaan want het was al half 5! Bij het hostel lekker bijgekomen en koffie gehaalt bij een barretje verderop.

Nu zijn we email aan het uitwisselen met Edith, want ze gaat zo haar zoon gedag zeggen. Maar ze wilt natuurlijk nog wel wat van der dochters horen als ze weer in Nederland is! Hahahaha, echt een top vrouw!

Wij gaan vanmiddag ook weg, onze reis begint vanmiddag richting Arequipa waar we zondag aan zullen komen. Vandaag alleen nog de busreis naar een stad hier 200 km vandaan richting het hotel en dan vanaf morgen tripjes naar de national parc, ballestas islands en nazca flights! Geen idee wanneer er internet is of wanneer ik iets kan plaatsen, maar anders komt het van het weekend!

Liefs!

• 23 Februari 2011 - 14:38

Tim:

hey lief...

het valt me wel op moet ik eerlijk zeggen dat ALS jij gaat shoppen voor je zelf dat je NOOIT met iets terug komt :P dat is in Almere zo maar dat blijkt dus ook daar te zijn :P:D

na heel veel plezier met de rond reis en doe voorzichtig maar dat doe je al :P (L).
    ik zie van zelf wel wanner er weer een verhaal op staad

dikke kus en knuffel
    xxx

• 23 Februari 2011 - 17:24

Irene:

Hey liefje!

Wat leuk om te lezen! Bijzonder ook, die Edith. En... goed om te weten, dat als ik ooit naar Peru ga voldoende schoenen mee moet nemen!?

Heel veel plezier en ik denk aan je!

XX van je tante

• 23 Februari 2011 - 17:41

Rob&Yvonne:

Wijffie!!!Wat heb je al een hoop gezien en meegemaakt in die paar dagen he???!!
    Wat ontzettend gaaf allemaal!!!
    En wij maar bibberen in de kou, vanmiddag zelfs nog wat sneeuwvlokjes.....geloof dat we maar een plane pakken en naar je toe komen!!!hihihihihihi....
    Mop....geniet van alles en iedereen om je heen ok???
    Veel plezier, we denken aan je enne....we lezen wel weer, pas op jezelf!!!Dikke knuf van ons2!!!

• 23 Februari 2011 - 17:57

Lisanne:

Dag zuster, Wat goed dat je die dakloze hebt kunnen weerstaan is ook een leermomentje! & leuk je net eventjes kort gesproken te hebben! hihihihihi, nou geniet van de woestijn want als je terug komt kun je geen zand meer zien! dikke kus ook voor Lisa!

• 23 Februari 2011 - 18:54

Shenifa:

Veel meegemaakt de afgelopen dagen! Ben benieuwd naar je volgende verhaal. In korte tijd heb je al veel gezien en nu komt er alleen maar meer bij!! Echt geweldig dat je dit heb gedaan. Doe je voorzichtig samen met Lisa. Ik weet dat het goed komt, maar toch.........(moeder). Ik weet dat het goed komt, maar een beetje bezorgdheid kan geen kwaad.

dikke kus