Voorbereidingen en vrije tijd! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen en vrije tijd! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen en vrije tijd!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

06 Maart 2011 | Peru, Arequipa

Buenos días!

Na onze superontvangst bij de directrice thuis voel ik me ondertussen heerlijk thuis. De afgelopen dagen waren vrij druk voor dagen die we eigenlijk nog niet aan de slag zouden gaan. Vanaf woensdag hebben we vergaderingen bijgewoond en geholpen met de inventarisatie van de lesboeken en benodigdheden. Het is echt heel tof om die vergaderingen bij te wonen. Ook van ons worden dingen verwacht. Zo willen ze op ongeveer de helft van de tijd een workshop lesgeven in Nederland & aan het einde van de tijd dat we hier hebben gewerkt een evaluatie over de kwaliteit van de Engelse lessen en het lesgeven in het totaal. (Net alsof wij weten wat goed Engelse les geven is) HAHAHA. Maar goed wel een heerlijk gevoel dat vertrouwen!

Vrijdagmiddag hebben we onze roosters gekregen aan de hand van opdrachten die ik moet uitvoeren. Elke dag, maandag t/m donderdag, heb ik 3 lessen om bij te wonen, in het Engels en van 3 t/m 15 jaar! Week 2 t/m 4 ga ik zelf lessen geven. Over Nederland, gerelateerd aan het Domein Mens & Wereld. Dus geschiedenis, aardrijkskunde, natuurkunde, techniek en levensbeschouwing! Lisa en ik hebben al samen ideeen op papier gezet voor deze lessen maar het is nog even afwachten, omdat we aan de hand van de observaties die we komende week gaan uitvoeren pas een lesopbouw kunnen opzetten. Vanaf week 5 draaien we mee met de kindergarden voor een week. Dat zijn de kinderen van 3 - 5 jaar. En de laatste 3 weken draaien we muzieklessen. En dan niet te vergeten dat we 2 zaterdagen in april mee werken aan de musical. Die twee zaterdagen voeren we de opdracht uit voor drama. Het geven van een workshop. De school gebruikt die dan meteen om te kijken welke leerlingen kunnen acteren en welke niet!

Het worden echt topweken! Wel een beetje vroeg eruit, 5.40! Maar het is het helemaal waard. We rijden iedere ochtend met een andere profesora van Engels mee. Ms Andrea, een jonge vrouw uit Zuid-Africa die hier voor 1.5 jaar woont omdat haar vriend hier werkt. Afgelopen vrijdag was de eerste ochtend dat we zo vroeg opstonden. Maar het was geen probleem, want rond 5 uur word ik toch al wakker! Het word hier al licht om 5 uur, maar het wordt dan wel al donker om half 6! Na de lunch van vrijdagmiddag gingen we een taart bakken met Camille (zie foto's!). Een heerlijke chocolade taart op zn Peruaans. En voor zaterdag stond shoppen en koken op de planning. Want Lisa en ik zouden wel even de keuken van Nederland laten proeven. Het shoppen in het nieuwe ubermoderne winkelcentrum was niet echt shoppen, want we hebben behalve boodschappen niets meegenomen. Het is een vrij duur winkelcentrum voor hier, met prijzen die in Nederland ook normaal zijn.

Na het eten, en een lekker rosétje, hebben we tot half 12 zitten kletsen en foto's bekeken met de Ms Lydia, haar vriend en Camille. Het was echt super gezellig! Maar vanmorgen toch weer om 6.30 wakker. En niet echt meer in slaap kunnen komen. We hadden om 8.30 bij het ontbijt afgesproken dus elke keer even op mn camera kijken voor de tijd. En toen ik om 7.38 keek begon opeens mn bed te schudden en de lampjes aan het plafond! JAJAJA IK BEN GEWOON GETUIGE VAN EEN AARDBEVING GEWEEST! Het was geen grote, en hij duurde maar 10 seconden ofzo, maar ik het zelfs bewijs! Omdat ik namelijk mijn camera nog in mn hand had heb ik nadat ik weer een beetje bekomen was van de verbazing een korte opname gemaakt van de lampjes die nog heen en weer gaan aan het plafond.

Hier is het nu 11.20 en we hebben nog niet ontbeten. Ms Lydia en haar vriend zijn de kamer nog niet uitgekomen, ze zijn al de hele ochtend diep in gesprek en met vlagen van stemverheffing enzo. Dat is iets wat je misschien over het hoofd ziet. Maar je komt natuurlijk wel in iemands leven terecht. In iemands leven waar ook gewoon familieproblemen zijn. Bij mensen die ook wel eens ruzie maken. Daar moet je dan maar meeleven. Alleen het lijkt me lastig voor hen, omdat ze nu ineens rekening met ons moeten houden...

Nou morgen begint het echte werk hier! Als laatste voorbereidingen moet ik alleen nog Word op mn laptop krijgen, want dat heb ik nog niet. (handig hahaha) En dan kan ik eindelijk echt aan de slag! eindelijk beginnen met waar we hier voor gekomen zijn!

Liefs!

  • 06 Maart 2011 - 19:32

    Lief:

    hey lief

    gaat het eindelijk echt beginnen lekker les geven (K)
    ik hoop dat het lukt met die words
    hele dikke kus en knuggel
    xxx.
    (L)!!

  • 07 Maart 2011 - 18:41

    Tessa:

    Heey meissie!!

    Wat grappig dat je getuigen bent geweest van de aardbeving!! Ik zei vanochtend, toen het nieuws aanstond, tegen Ray ... Zou Mies dat hebben gevoeld. Zegtie: nee joh! Haha ik had wel gelijk;-)
    Wat heb je het getroffen zeg, weet je in hoe mooi huis je zit! Wel leuk dat je nu echt kan beginnen, nadat een soort vakantie te hebben gehouden! Kut ik moet nog steeds Skype aanmaken! Moet je ook nog echt wat vertellen! Wij hebben nu praktijkweek, wat is dat eigenlijk saai met wat jij doet nu!!
    lekker hoor dat je zo hartelijk wordt ontvangen!! Heel veel plezier de komende tijd.

    Dikke kus vanuit het koude Nederland(L)

  • 08 Maart 2011 - 19:29

    Tessa:

    Mies.. mies!! Ik heb nog effe nagedacht over ons gesprekje gister...
    maar ik kan misschien een kaart voor je regelen dat je naar vaste nummers kunt bellen voor € 0.01 per minuut...
    Lijkt je dat wat??
    Dan wordt het vervolgd;-) Site is bijna klaar... dan kan je reclame maken voor me in Peru hahaha

    Doeg hé Piemelpik (je favo-koosnaampje) Haha... beetje melig door die saaie werkplek!!

  • 08 Maart 2011 - 19:45

    Frans:

    Hoi Michelle,
    meisje wat maak je veel mee maar wel erg leerzaam en leuk op jouw leeftijd.
    Zelfs een aardbeving kan jou niet stoppen in deze mooie en leerzamen periode, geniet ervan en groetjes van Els en mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Michelle

Actief sinds 09 Feb. 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 31585

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 11 Juli 2015

Jaartje lesgeven op Aruba

19 April 2015 - 25 April 2015

Marrakech

19 Februari 2011 - 14 Mei 2011

Stage in Peru!

Landen bezocht: