Carnaval & eerste paar dagen! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu Carnaval & eerste paar dagen! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu

Carnaval & eerste paar dagen!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

08 Maart 2011 | Peru, Arequipa

Olaaaaaa amigos & amigas!

Eerst maar even vertellen over onze super zondag! Het was echt heerlijk weer en nadat we (eindelijk) hadden ontbeten werd ons de planning verteld. Eerst naar de begraafplaats, voor de moeder van Camille, dus de dochter van de directrice. Dan naar een winkel, dan lunchen en dan winkelen.

Onderwerg naar de begraafplaats werd ons dudelijk wat ze hier doen met carnaval. Je hebt verschillende dans en muziekstijlen. Groepen van 20 tot 30 man dansen in hun stijl als een soort parade achter elkaar aan. Met voor elke groep een grote auto of praalwagen. De mensen die niet daaraan meedoen gooien elkaar nat met water en spuiten met een soort schuim op elkaar. Het is net een soort waterballet bij de kleuters!

De winkel waar we als eerste heen gingen was echt zo een super dure winkel! Gemaakt van Alpaca wol (google maar even Alpacas!) het zijn schattige lamaatjes! Maarja een sjaaltje voor omgerekent 45 euro. Hahahha, wat denk je zelf! Officieel stond daarna de lunch op de planning, maar dat werd een privé tour door Arequipa. Het was echt super! Door alle kleine straatjes, (denk aan Naarden-Vesting, maar dan met non stop tegenliggers, zoals taxi's die keihard aankomen en echt neit voor je aan de kant gaan..) langs Plaza de Armas en de meeste Kathedralen in de stad. Toen was het tijd voor een heerlijke lunch! Bij een van de upperclass restaurants. Echt heerlijk. En mn toetje was een Cheececake de Oreo! ECHT WAUWWWWW!!

De dag was echt super geslaagd, ook het winkelcentrum met zn allen was erg leuk. We hielpen de Ms Lydia met het uitkiezen van nieuwe leuke klokken voor op school en keken voor leuke kleding. 'S avonds nog nagepraat met Ms Lydia en haar vriend en toen op tijd naar bed, want maandag begon het dan eindelijk!

Maandag had ik 4 observaties gepland staan, allemaal bij Engelse lessen. Maar omdat het de eerste dag van het nieuwe schooljaar was vervielen alle lessen tot 10 uur,w ant ze hadden eerst tutoruur. Toch besloot ik om bij de klas te gaan zitten die ik moest observeren, want ook daar leer je van. Echt deze school is gebouwd op discipline! Een jongen werd naar huis gestuurd omdat ie een slotje was vergeten voor zn kluisje. Zo gaat dat dus hier. Maar het is goed, want de leerlingen kunnen het ook! Het observeren bevalt me echt goed, maar soms wil ik zo graag zelf wat doen. Nog even een paar dagen wachten..

Vandaag had ik maar 2 observaties gepland, vanaf 11.40 pas. Maar we zijn wel elke ochtend om 7.00 am op school aanwezig. Dus ik besloot om eerst bij een 5th grade te kijken (ongeveer groep 7) en daarna bij een 1st grade (ongeveer groep 3) beide Engelse lessen. Echt super! Mn geplande observaties kwamen te vervallen door een fout in het rooster en doordat de leerlingen een meeting hadden met de directrice. Dus besloot ik voor het laatste uur nog bij een 2th grade te kijken. Het is zo goed wat die kinderen hier al kunnen met Engels! Groep 3 die al weten wat voor, op , onder, naast etc is. En groep 4 die al het alfabet kunnen en zelfs woorden kunnen bedenken met de letters die ze krijgen!

Na deze laatste les gauw lunchen en daarna stond er een workshop voor werken met het interactieve whiteboard op de planning, van 15.00-17.00 pm. Lisa en ik hebben daar al mee gewerkt in Nederland, maar het leek ons toch slim om te gaan. Ookal was het ook nog eens in het Spaans. Nou we hebben ons rot gelachen met de Engelse docenten! De man die de workshop gaf moest zelf nog uitvogelen hoe het werkte, dus Lisa en ik irriteerden ons mateloos. En overal om ons heen zaten docenten te knikkebollen van de saaiheid. Hahahahhaa Achter ons viel een docente van Primaria in slaap en die kreeg een tik op haar hoofd van een collega die viel zowat van der stoel! Op een gegeven moment kwam er de vraag of iemand misschien een voorbeeld had van een opdracht die je zou kunnen doen met de studenten. En daar ging ik dan! Voor 80 docenten heb ik even een kort voorbeeld gedaan van een aardrijkskunde les die je zou kunnen doen met het Whiteboard. Nou liep het niet helemaal super. Maar het was echt leuk! De reacties ook!

Na een werkdag van 10 uur heerlijk met de buurvrouw, haar vriend en hun bodyguard naar huis gereden en toen alvast plannen voor zaterdag gemaakt. We gaan naar de dierentuin & paardrijden.... Jaja, ik ga paardrijden zaterdag. Hahahhaa. Echt niets voor mij.. Maar goed. Het lijkt me echt geweldig om hier door de natuur te paardrijden. Maar eerst hopen dat ik erop kom en erop blijf zitten! Hahahhaa. I'll keep you posted!

Hasta la Vista!


  • 09 Maart 2011 - 07:04

    Yvonne:

    Hè een hele goede morgen vanuit een zonnig maar koud Nederland.

    Klinkt goed allemaal, knap van je zo'n workshop voor 80 man, jij hebt lef!

    Ik ben benieuwd hoe het paardrijden gaat, je zal wel omvallen van de spierpijn daarna. Maar het lijkt mij geweldig.RUILEN?
    Prachtige foto's en wat een kleuren.
    Succes,

    liefs van ons.

  • 09 Maart 2011 - 12:59

    Marjolein Rietveld:

    Wauw! Wat goed van je om die presentatie te geven. Ga zo door! En ik wil zelf ook heel graag zo'n tour door Arequipa met aansluitend een extreem luxe lunch... Wat een prachtige omgeving is het trouwens, bergen, vulkanen, groen.

  • 09 Maart 2011 - 19:14

    Fleur:

    Wat super leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt!

    En van die presentatie kan ik niks anders zeggen dat dat weer zo'n typische Michelle actie is die denkt kom dat doe ik wel even, maar wel echt tof van je!

    We missen je gezelligheid en drukte wel in de klas. Heel veel plezier nog!

    Liefs xxx

  • 09 Maart 2011 - 19:41

    Esther Somers:

    Hola Michelle,

    Doe je goed die taart! Ik neem aan dat je die een bakt voor de tutorgroep als je je presentatie geeft over Peru? Mmm...
    Enne, dat filmpje van de aardbeving, wordt dat de pakkende binnenkomer of verwacht nog iets schokkenders mee te maken de komende tijd?

    'Aardbeving' in het Spaans is trouwens 'terremoto', bewegende grond, hoe simpel kan het zijn :)

  • 10 Maart 2011 - 15:30

    Els Van Der Houwen:

    Hoi Michelle,

    wat is het lekker om al jouw verslagen
    te lezen, je schrijft alsof je het zit te vertellen. Vandaag sprak ik Melanie, het is stageweek en ik was op de Polygoon. Was fijn. Melanie volgt je natuurlijk ook. Wat beleef, zie en leer je waanzinnig veel Mich! Hier is het koud en stormachtig vandaag dus geniet maar dubbel jij. Tot gauw weer, groetjes,

    Els

  • 12 Maart 2011 - 12:44

    Tessa:

    PAARDRIJDEN!! Mag ik mee..??

    Haha val niet op je kop, net als ik een paar weken geleden, had heel de avond nog koppijn hahah!!
    Echt zo goed, dat je alles eruit haalt wat er in zit!
    En ook nog eens Carnaval.... Ik ben alleen bang dat we volgend jaar weer niet samen kunnen carnavalle :S Tis ons niet gegund meid!
    Haha die mensjes daar zijn echt grappig!

    Hoop je snel weer te spreke op msn!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Michelle

Actief sinds 09 Feb. 2011
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 31587

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 11 Juli 2015

Jaartje lesgeven op Aruba

19 April 2015 - 25 April 2015

Marrakech

19 Februari 2011 - 14 Mei 2011

Stage in Peru!

Landen bezocht: