Weekendje Majes! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu Weekendje Majes! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu

Weekendje Majes!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

28 Maart 2011 | Peru, Arequipa

Olaaaaaa

De week is weer voorbij gevlogen! We hebben afgelopen week voor de groepen 6 tot en met de 5e van het voortgezet onderwijs gestaan. En het was echt geweldig! Heerlijk gesprekken gevoerd met de leerlingen over Nederland. Het is zo veel anders dan hoe het hier is!

Vrijdag zijn we op bezoek geweest bij de school San Fransisco. Een school die gelooft in Fransisco. Erg gelovig, je komt door de hele school Maria beelden tegen en er is zelfs een soort bid ruimte waar Fransisco dus staat uitgebeeld. Wat ons helemaal niet op viel tijdens de rondleiding maar wat we pas ´s avonds van Ms Lydia hoorde is dat het een jongensschool is! Ook een keer wat anders. Toen bij Plaza de Armas ergens op een terras gezeten met uitzicht over de hele stad! Was zo een geweldig uitzicht! Vervolgens naar een agency geweest om voor volgend weekend onze reis naar Colca de Canyon te boeken. Jaaaaa het is geboekt hoor! We vertrekken zaterdag 2 april om 7.30 am met de bus naar Chivay en onderweg hebben we allerlei stops. Het hoogtepunt wordt een stop op het hoogste punt van de wereld (4300 meter!!) en een duik in warmwaterbronnen! Zondag zullen we tussen 4 en 6 weer in Arequipa zijn.

Na een avondje keten met Camille vertrokken we zaterdag ochtend toch naar Majes! Onderweg kregen we de uitnodiging om volgend weekend naar de herdenking van Camille's moeder te komen. Het is in een kerk en de hele familie zal erbij zijn. En dan hebben we net geboekt voor Colca de Canyon.. We gaan maandag kijken of we ons reisje dus kunnen verzetten naar eind April. Want we waarderen het zo erg dat Miss Lydia ons er graag bij wilt hebben.

Aangekomen in Majes gauw onze kamer ingericht en omgekleed want we zouden direct gaan raften! Bij de camping aangekomen was het op dat moment niet mogelijk om te gaan raften maar wel zondag ochtend. Dus meteen gereserveerd voor de volgende ochtend. En een van de specialiteiten van Majes geproefd, kreeft. Was echt heeeerlijk! Daarna naar een vriend van Berto die een zwembad heeft. Daar heerlijk in het zonnetje gezeten en ook nog even een duik genomen. 's Avonds met de truck van de vader van Berto naar het andere gedeelte van de stad gereden. Het was zo super, want we zaten namelijk in de achterbak! Was echt geweldig! De dag hebben we afgesloten met vrienden van Berto die wat kwamen drinken bij zijn huis. En daarna was het tijd om te gaan slapen, want de volgende ochtend stond natuurlijk het raften op het programma!

Zondag ochtend spullen ingepakt en kamer opgeruimd en naar de camping terug voor het raften! Het was zo super geweldig. Met een gids gingen we dan over de wilde rivier. Lisa en ik zaten voorop en je kon ons eigenlijk wel zien als golfbrekers, want bij elke duik die we maakten vingen wij de golven op. Maar het was echt zo super. Het was heerlijk weer, niet al te koud water en het water was perfect! Nu gauw weer terug naar het huis om daar te douchen en alles in de auto te laden want de lunch zouden we ergens anders doen. Namelijk bij het wijn/pisco bedrijf van de vader van Berto.

Om 18.00 pm weer thuis in Arequipa aangekomen. Heerlijk om weer thuis te komen. Laatste voorbereidingen voor de komende week. Komende week staan we alleen voor de klas. Dus dat word echt helemaal super! Net erachter gekomen dat de tijd in Nederland +1 uur is vanaf afgelopen nacht.. Dus nu is het verschil 7 uur! Hopen dat dat geen problemen gaat opleveren..

Het was weer een geweldige week, en al helemaal een geweldig weekend! Ik heb alweer super veel zin in komende week. Komende donderdag is een speciale dag op school. Het is namelijk Jeans day! Dus we mogen in spijkerbroek naar school, of eigenlijk we moeten! Het gaat zo snel! En ook wetende dat komende week weer erg druk gaat worden.. Gelukkig maar!

Hasta la vista!

• 28 Maart 2011 - 16:45

Yvonne:

Ik ben op tijd! Even vlug een krabbel want ik ga zo naar Italiaanse les.
    Het is weer een genot om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    Blijf lekker genieten en schrijven.
    Dikke kus. Van ons

• 28 Maart 2011 - 18:40

Rob&Yvonne:

Wijffie!!!Wat geweldig allemaal toch??!!
    Zoals je zelf vaak gebruikt in je leuke verhalen.....SUPER!!!!
    Ik betrap me erop dat ik altijd met plezier je mail open, je (be)schrijft het allemaal zo geweldig goed, zo fijn te lezen!!je straalt ook op die leuke foto!!!goed zo meissie!!!
    Geniet & enjoy!!!
    Lieve dikke kuzzzzzz van ons 2!!( en de beestenbende!!)

• 28 Maart 2011 - 18:55

Fleur:

Wat super vet dat je bent gaat raften. Zo te horen heb je het erg naar je zin.
    Geniet er nog maar lekker van!
    Dikke kus xxxxxx

• 29 Maart 2011 - 20:35

Frans:

Hoi meissie, mooi dat je bent wezen raften en je foto's zijn weer gaaaaaaaaaaaaaf

Fijne groet en dikke kus van mij,
    frans

• 30 Maart 2011 - 10:56

Irene:

Hey liefje,

Leuk om te lezen weer! Fijn ook, dat je het zo naar je zin heb :-). Staat je leuk, die helm... Raften is leuk, he?!
    Veel succes en plezier met lesgeven deze week! Lekker, eens even een 'gewone' spijkerbroek aan.

Veel liefs,
    Irene