Dutch project & rustig weekendje! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu Dutch project & rustig weekendje! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Michelle Veen - WaarBenJij.nu

Dutch project & rustig weekendje!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

04 April 2011 | Peru, Arequipa

Olaaaa!

Afgelopen week was echt top! Hele week alleen voor secundary gestaan. De leerlingen hebben de laatste twee lessen van The Dutch Project gehad, bestaande uit geschiedenis World War II & het maken van een maquette van een echt typisch Nederlands huis (windmolen of trappenhuis, maar ook een kerk was een mogelijkheid).

Woensdag hadden we een spannend begin van de dag! De deuren hier zijn allemaal van glas en onze mentor kon de deur niet open krijgen dus mocht ik een poging wagen. En de deur ging open, maar de andere deur brak door midden en de sleutel is nu heerlijk flexibel. Vervolgens heb ik daar 10 minuten gestaan om te voorkomen dat de deur echt door tweeen zou breken en dus in duizenden scherven zou breken. Stond ik dan.

Donderdag was Jeans day! Echt een super dag. Elke klas zingt op die dag een Engels liedje voor de directrice en vanaf secundary zingen ze ook nog een frans liedje. Dus na 3 lessen te hebben gegeven heerlijk mee gezongen met de liedjes en natuurlijk prachtige opnames gemaakt! Na deze korte dag hadden alle docenten nog een workshop over orde in de klas en daarna was het tijd voor karaoke! Wij zaten natuurlijk met het Engelse team en we zongen Lemon Tree. Het was echt zo grappig. De secundary docenten gingen helemaal los. Met hun liedje 'Sexo' (=sex). Dus het was een hilarische afsluiting van de dag!

Vrijdag had ik nog een klas om les te geven en daarna zijn we met de 5e jaars meegegaan naar de gymles bij de sportclub van Lord Byron. Met de Lord byron bus! Kreeg even het gevoel of we op schoolreisje gingen en wilde de 5e klassers eigenlijk heel graag vragen of ze nog een leuke liedje kende om te zingen. Hahahaha, maar toch maar neit gedaan. Ik heb ook even meegedaan met volleyballen. Is echt erg leuk, alleen het idee van een gymles is toch wel anders dan bij ons. Sowieso hebben ze gescheiden gymlessen. Jongens voetbal meiden volleybal en na de warming up is het meer een soort van theekransje. Dus was erg gezellig! Na school zijn we met wat docenten van het engelse team bij Cusco Coffee een frappucino en een taartje gaan doen. Want Kelly was woensdag jarig. Dus dat moest even gevierd worden! Nou zitten Lisa en ik elke woensdag bij dat tentje dus was alweer onze 2 chocolade taart van de week! Ik kom terug als tientonner! Hahahahaha.

Vrijdag avond kwam Geri, een van de dochters van Ms Lydia weer naar Arequipa. Ze had een zware keelontsteking en zaterdag ochtend was ze dan ook opgenomen in het ziekenhuis. Lisa en ik besloten om Camille aan te gaan moedigen bij de volleybal competities. Maar ook de jongetjes van 3, 4 en 5 jaar waren aan het voetballen en dat is toch leuk om te zien! Ze rennen gewoon als kippen zonder kop achter de bal aan en de ouders kunnen schreeuwen wat ze willen maar dan snappen ze der helemaal niets meer van. Echt lovely! (L) 's Middags onze eerste souvenirs gescoord en heerlijke taartjes bij Caprrici's gehaald.

Zondag was het 6 jaar geleden dat de moeder van Camille is overleden. Dus we hadden een herdenking in een klein chapelletje met een bescheiden groep. Erna kregen we heerlijk eten van Chifa, dat is een chinees-peruaans restaurant (Marjolein hier gaan we naar toe met jou!). Echt fantastisch! En dat was onze week alweer. Komende week aan de slag met kindjes van 3, 4, 5 jaar. Net mn eerste lesje gehad. Wat een cuties! Misschien neem ik er wel eentje mee naar huis. Hahahahaha

Amoreee!

• 04 April 2011 - 16:39

Frans:

Dus niet alleen les geven aan maar nu ook al een carriere als zangeres, het kan niet op met jou,

Hasta la vista,

frans

• 05 April 2011 - 06:01

Yvonne:

Het is weer een top verslag, ik wordt er helemaal vrolijk van, en wat een energie zit erin.

Knuffel Jan en Yvonne

• 06 April 2011 - 06:39

Tim:

het lief

vind het echt zo leuk dat je steeds de moeite neemt om je verhaald te doen echt helemaal TOP

ps gefeliciteerd met je Pa

dikke kus en knuffel (L)
    Pensando en Usted

• 10 April 2011 - 17:09

Tessa:

Heey Mies!!
    Wat is het toch een veelzijdige ervaring! Die kindjes zien er indd super lief uit, dat mag je natuurlijk ook als sourvenir meenemen....:P Haha ben benieuwd wat Ray dan zegt!! Hihi
    Heb je ondertussen alweer warm water...?
    Kom maar snel weer naar huis, want ik mis mijn maatje echt!
    Heb je trouwens nog wat van Uk gehoord?

Xx. & Knuffel